Kredi kartı aidatı iadesi


Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, kendisinin 4938**** ****6901 kart nolu Vakıfbank kart kullanıcısı olduğunu,27/03/2010 tarihli 30,00 TL, 11/04/2010 tarihinde de 40,00 TL olmak üzere toplam 70 TL yıllık kredi kartı aidatı altında bankaca kesinti yapıldığını ve itirazının kabul edilmediğinden bedel iadesini talep etmiştir.

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 26.08.2010
Şikayet eden : Yakup DAĞ
Şikayet Edilen : Vakıfbank Bankası
Şikayet konusu : Kredi Kartı Yıllık Ücreti
Şikayet tarihi : 04.08.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 70.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, kendisinin 4938**** ****6901 kart nolu Vakıfbank kart kullanıcısı olduğunu,27/03/2010 tarihli 30,00 TL, 11/04/2010 tarihinde de 40,00 TL olmak üzere toplam 70 TL yıllık kredi kartı aidatı altında bankaca kesinti yapıldığını ve itirazının kabul edilmediğinden bedel iadesini talep etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 04.08.2010 tarih ve 7581 sayılı yazımızla Vakıfbank Mersin Merkez Şubeden konuya ilişkin savunma istenilmiştir. Banka tarafından verilen savunmada özetle; bankanın kredi kart hamilleri üyelik sözleşmelerinde kredi kart ücreti alınacağına dair hükümler mevcut olduğu, kredi kart uygulamasında kredi kart hamillerinden geriye dönük (2008 yılından önce) kredi kartı üyelik ücreti adı altında herhangi bir bedel alınmadığı, bankanın kredi kart uygulamasında 2008 yılından başlamak üzere daha önceki tarihlerde uygulamalarında bulunmayan kredi kart ücreti tahsilatı devreye alındığını, kredi kart üyelik ücreti uygulaması ekstre adreslerine gönderilen hesap bildirim cetvelleri ve http://www.vakıfbank.com.tr iletişim adreslerinden tüm kart hamillerine daha önceden duyurulduğu bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesinde, Satıcı veya Sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kurallarına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. “Eğer Sözleşme Şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğe etki edememişse o sözleşme şartlarının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.” hükmü bulunmaktadır. Bankanın tüketiciyle yapıldığını ifade ettiği Sözleşme Şartları önceden belirlenmiş, açık, anlaşılır bir dille yazılmamış ve tüketici ile müzakere edilmeden imzalatılmış tüketici aleyhine haksız şart içeren sözleşme olup, 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesine aykırılık taşımaktadır. Belirtilen nedenlerle talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle talebinin kabulüne, banka tarafından tüketiciden alınan 40,00 TL yıllık kredi kartı ücretinin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

About these ads

Hakkında recep
.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: